زنان امید

1044: 1044-موفقیت چیست؟- طرح الهی

زنان امید
زنان امید
1044: 1044-موفقیت چیست؟- طرح الهی
Loading
/

نویسنده: نازنین

گوینده: مژگان و نازنین

مقدمه

نازنین :من بالاخره موفق می شم و ماشین و خونه ی دلخواهم رو می خرم.

مژگان: خواسته ی خدا؛ خواسته منه و من با او به همه چی میرسم

تیتراژ

نازنین: درود به همگی شنوندگان پر امید. من نازنین هستم و یکباره دیگه همراهه دوست عزیزم مژگان جان مهمون قلبای مهربونتونیم

مژگان: مطمئنم شنونده های بی نظیره ما تو همون جمله ی اول متوجه موضوع این برنامه شدن . بله درست حدس زدید تو قسمت درس زندگی قراره راجع به موفقیت و تو قسمت روحانی راجع به مفهوم کتاب مقدس و دیدگاه یک مسیحی نسبت موفقیت حرف بزنیم

به نظرم چه قدر خوبه ما متوجه بشیم که معنی واقعی موفقیت چیه؟ چرا خیلی از ما ها با داشتن موفقیت و امکانات هنوز نمی تونیم خوشحال باشیم و به دنبال خوشحالی و خوشبختی می گردیم. مگه موفقیت این نیست که موقعیت و درآمد عالی داشته باشی؟

نازنین: امیدوارم که با شنیدن این برنامه پیامی رو که خدای پدر میخواد بهتون برسونه رو رو دریافت کنید

تو شروع برنامه/اول مهمه که موفقیت رو از دیدگاه خدا تعریف کنیم و ان را با تعریف جهان مقایسه کنیم//. از دیدگاه جهان/ موفقیت منوط به تفسیر فردی میشه یعنی/ یک مربی فوتبال ممکن موفقیت رو به عنوان برنده شدن تو مسابقات قهرمانی ملی تعریف کنه یا یک دانشجوی کالج ممکن/ موفقیت رو به عنوان کسب مدرک بدونه . پدر و مادرا به عنوان بزرگ کردن فرزندانی سالم و مفید برای جامعه.

مژگان:البته تعاریف متغیر هستن بسته به اینکه از چه کسی بپرسید و چه زمانی بپرسید. به طور کلی، خیلی از ما اوج موفقیت رو، “تعیین یک هدف و به انجام رساندن ان” تعریف می کنیم. با این حال، این تعریف بسیار محدوده. یک فرد ممکن یک هدف بد یا یک هدف خوب رو برای خودش تعیین کنه. ماهیت اهدافی که ما تعیین می کنیم یک عامل کلیدی تو موفقیت است، به ویژه اگر ما با دیدگاه خدا به موفقیت نگاه کنیم.

نازنین: به عنوان یه مسیحی/ اهداف ما نباید از نظر “اراده من” تعریف شه/ اهداف ما باید ریشه تو آ نچه که میدونیم “اراده خدا برای ماست داشته باشه. نگرش انسانی ما تمایل داره بگه،/ “این همون چیزی است که من می خوام انجام بدم و اون رو عملی می کنم.”// اما نگرش یک مسیحی این جوریه که : /” من معتقدم این همون چیزیه که خدا برای من می خواد وهمون کاری که/ باید انجام بدم، و اینجاست که ممکن دچار چالش بشیم/ چه طور می تونیم همچین فردی باشیم و به وظایف خودمون عمل کنیم. زندگی ما به عنوان یک مسیحی به داشته ها یا چیزایی که مالکش هستیم خلاصه نمیشه بلکه زندگی اینه که ما در مسیح چه کسی هستیم .

مژگان: “بعضی از افراد به برای موفق شدن متولد میشن .یک مسیحی واقعا نمی تونه موفق باشه! اگر من بخوام به موفقیت برسم، چیزهای دنیوی زیادی لازم دارم. یا مثلا خدا به خیلی چیزها علاقه داره، اما موفقیت من جزء اونها نیست. یکی دیگه ممن بگه “من مطمئن نیستم که بتونم روی خدا حساب کنم تا به من تو رسیدن به اهدافم کمک کنه.”

اگر شما هم هرکدوم از این نگرش ها را نگه دارید، می خوام بهتون یه خبر خوب بدم. اینکه خدا می خواد که شما موفق باشید. او عمیقا به موفقیت شما متعهده، اگر تعریف شما از موفقیت تعریف خدا باشه و اون رو تو زندگیتون به اجرا بذارید یک مسیحی موفق خواهی بود. و بله، شما هم همین طور

شما یه مسیحی موفق هستید

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *