سحر

درود و صد درود بر شما دوستان عزیزم ، درود بر قلبهای 

مهربونتون، آرامش امن خداوند همراه همیشگی زندگیتون باشه  

و روز زیباتون در دستان  خداوند پر از برکت   

من سحر هستم به همراه همکارم سعید با سری برنامه های وقت دعا درخدمتتون هستیم 

سعید

من هم سلام عرض میکنم خدمت همه ی شما / که همراهیتون مایه  دلگرمی ماست تا با یک دل ، خداوند رو جلال بدیم .

سحر

دوستان

.

امروز اینجاییم تا به خداوند اعلام کنیم ما تنها به دستان تو می نگریم و تنها در تو قدرت و قوت داریم  

و با تمام قلب در ارتباطی عمیق و دوستانه با تو صحبت میکنیم و از تو میشنویم  

زیرا که میدونیم دعا ارتباطی یک طرفه ، اعلام و یا معرفی چیزی نیست بلکه ارتباطی تنگاتنگ و دو طرفه با خداست 

خداوندی که، آگاه به همه چیزه و این امتیاز رو به فرزندان خودش عطا کرده ، تا در دعا با او صحبت کنیم و از او بخواهیم ، زیرا که  قدرت واقع شدن اونچه که وجود نداره  ، تنها در دستان اوست و او مشتاق مشارکت با ماست

کتاب مقدس ، نامه ی عاشقانه خدا به انسان هاست //عشق خداوند به خلقتش بخصوص به انسان در تمامی کلام واضحه . و دعا راه ورود به صحن و حضور خداست ..

..   

سعید :

عزیزان در کتاب مقدس در عهد قدیم و در عهد جدید شخصیتهای مختلفی مثل ( نوح و خنوخ ) وجود داره که با خداوند راه    

می رفتن و نام خداوند رو جلال می دادن و ما دعاهای بسیاری از اونها میبینیم و میشنویم که مهمترین و با ارزش ترین شخصیتی که کتاب مقدس به ما معرفی میکنه عیسی مسیح و تنها نجات دهنده ماست .  اگر عیسی مسیح ، پسر خدا احتیاج به دعا داشت، پس ما چقدر احتیاج به دعا داریم؟

  

      در این سری برنامه ها با تعدادی از این شخصیتها و دعاهای اونها در جاهای مختلف کتاب مقدس آشنا میشم تا ببنیم چرا      و چطور دعا میکردن و چطور خداوند زندگی اونها رو تغییر داد و در دستان پر فیض و برکت خودش به سوی اونچه که اراده ی نیکوی اوست هدایت کرد دعا یعنی احترام گذاشتن به خدای پدر/ وقت  گذروندن در حضور خدا و مصاحبت با او. مصاحبتی دو طرفه

نگرش ما هم باید اینطور با شه با ایمان و بدون شک و تردید . البته مطابق اراده و خواست خدای پدر/ و به واسطه ی شفیع مون عیسی مسیح به حضور خدا در دعا باشیم

سحر: 

خب امروز میخوایم در مورد برکت صحبت کنیم

اول بریم ببینیم برکت یعنی چی؟ برکت به معنی ستایش ، خوشبختی و سعادته و در کتاب مقدس اولین بار در پیدایش باب 1 آیه  22 در مورد برکت صحبت شده: خدا اونها رو برکت داد.

 بعد از اون در آیه 28همین باب خداوند به آدم و حوا برکت داد تا بر باقی مخلوقات تسلط داشته باشن

در پیدایش باب24 آیه 60 هم نمونه دیگه ای از برکت رو می بینیم. زمانی که ربکا با اسحاق ازدواج کرد و از خانواده اش جدا شد او را با این جملات برکت دادن:ای خواهر ما، باشد که مادر هزاران هزار بگردی، باشد که نسل تو دروازه های دشمنانشان را تصرف کنند.

 

سعید:

 

در پیدایش باب 27 آیات 28 و 29 اسحاق در بستر مرگ فرزندش را اینطور برکت می ده: خداوند تو را از شبنم آسمان و فربهی زمین عطا فرماید. و از فراوانی غله و شراب تازه.قوم ها تو را خدمت کنند و طایفه ها در برابرت سر فرود آرند.بر برادرانت سرور باش. و پسران مادرت تو را تعظیم نمایند.ملعون باد هر که تو را لعن کند و مبارک باد هر که تو را برکت دهد.

برکت ابراز سعادت و خوشی برای دیگرانه ..

برکت مادی ، موقت و گذراس اما برکت روحانی جاوید و زنده اس . و این برکت روحانی فقط با ایمان به عیسی مسیح دریافت میشه. 

برکت ماندگار خداوند به انسان اینه که از طریق ایمان به عیسی مسیح و تولدی تازه ، بخشش و فیض و برکت دریافت کنه.

 

سحر :

 

در کتاب ایوب باب 5 آیات 17 تا 26  در مورد برکت خداوند به آدمی و تنبیه الهی او که انسان رو در راه درست و حقیقت رهنمون میکنه هم اینطور میگه: 

خوشا به حال آنکه خدا تادیبش کند.پس تادیب قادر مطلق را خوار مشمار. زیرا او مجروح می سازد . اما التیام نیز می دهد.زخمی میکند اما دستش شفا نیز می بخشد.تو را از شش بلا خواهد رهانید و در هفت بلا ، گزندی به تو نخواهد رسید. در قحطی تو را از مرگ فدیه خواهد داد و در جنگ ، از دم شمشیر. از زخم زبان در امان خواهی بود و چون هلاکت آید، از آن نخواهی ترسید. بر هلاکت و قحطی پوزخند خواهی زد. و از وحوش صحرا بیم نخواهی داشت. زیرا با سنگهای صحرا هم پیمان خواهی بود و وحوش صحرا با تو صلح خواهند کرد.از امنیت خیمه ات مطمئن خواهی بود و آغل خیمه ات را بازرسی خواهی کرد و چیزی مفقود نخواهی یافت. خواهی دانست که نسلت کثیر خواهد بود و فرزندانت چون علف زمین. در کهنسالی به گور خواهی رفت، چون بافه ی گندم که در موسمش برداشت شود.

 

سعید:

…………

حالا میخوایم ببینیم داود چطور دعا کرد اونجا که در مزمور باب 20 آیه 1تا 5 میگه:    

 

    

: خداوند تو را در روز تنگی مستجاب فرماید، نام خدای یعقوب تو را محافظت کند. از قدس برای تو کمک بفرستد .و از کوه صهیون تو را حمایت کند. هدایای تو را جملگی به یاد آورد و قربانی های تمام سوز تو را قبول فرماید.آرزوی دلت را برآورد و تو را در همه ی کارهایت موفق سازد.ما از شنیدن خبر پیروزی تو شاد خواهیم شد و پرچم پیروزی را به نام خدای خود بر خواهیم افراشت. بله، خداوند تمام درخواست های تو را اجابت فرماید.

در واقع تمامی برکت گرفتن های ما ریشه در اعتقاد و اعتماد من و شما به خدا داره. همونطور که در ادامه آیات ( 7 و8و9) همین باب بیان شده : اینان ارابه ها و آنان اسب ها را، اما ما نام یهوه  خدای خود را ذکر خواهیم کرد.آنها خم شده ، خواهند افتاد، اما ما برخاسته، خواهیم ایستاد…خداوندا ! پادشاه را نجات ده.در روزی که بخوانیم ما را اجابت فرما!

 

ما ایمانداران پاسخ دعای خودمون رو از خداوند خواهیم گرفت. و خداوند نقشه ی عالی برای برکت دادن به ما داره.

 

سحر:

 

  و در جای دیگه در افسسیان ۱:۳ می بینیم که پولس رسول  اینطور دعا میکنه  :  ستایش باد بر خدا،  پدر خداوند ما عیسی  مسیح که ما را به دلیل پیوندمان با مسیح ، با هر برکت روحانی در قلمروهای آسمان متبارک ساخته است . 

 

واژه ی متبارک باد به معنای ستایش یا تمجیده   

وهمه ی ما میدونیم بالاترین وظیفه ی انسان ها  به عنوان مخلوق خالق قادر مطلق، ستایش       خداونده . خدا در فیضی که از تدبیر الهی و نورانی اش سرچشمه میگیره ، ایمانداران رو از پیش به طور کامل برکت بخشیده .

   و واژه ی روحانی به معنای برکتهای غیر مادی در مقابل برکات مادی نیست بلکه به عظمت کار خداوند اشاره داره که سرچشمه ی الهی و روحانی برای همه ی برکاته . و تمامی برکات از قلمرو آسمانی و کامل خداس. این برکات فراوان فقط برای ایمان دارانیه که به واسطه ی ایمان به عیسی مسیح ،  فرزندخواندگی رو دریافت کردن و عادل شمرده شدن و در حال حاضر هر چه که از آن مسیحه به اونها نیز تعلق داره. آمین که ما نیز فرزندان  مطیع خداوند در عدالت و توانایی و قدرت او باشیم

 

سعید:

 

در کتاب اعداد باب 6 آیات 24 تا 26  خداوند به موسی فرمود: به هارون و یاراانش بگو که قوم اسرائیل رو با این عبارات برکت بدن : خداوند شما را برکت دهد و در پناه خود نگه دارد.

 

دقت داشته باشید ، برکت خداوند در جاییه که چهره و تصویر و نور خدای نادیدنی بر قومش می تابه و نظری عمیق و روحانی بر اونها داره.خداوند قادر مطلق نور و کرامت و سخاوت خودش رو بر قوم اسرائیل می تابانه و به اونها با خیر و نیکی برکت می ده. از اونها محافظت می کنه. و این نمونه ی بارزی از برکت الهیه بر قومش…این ایه زمانی اومد که قوم اسرائیل مطیع شده و برای حضور خداوند تقدیس شد. و قوم آماده شنیدن و گرفتن برکات آسمانی از سوی خداوند بود که به وسیله ی کاهنان به اونها اعلام بشه. 

 

سحر:

 

در کتاب خروج باب 23 آیه 25 نیز چنین اومده : اگر شما مرا ، خداوند خدایتان را پرستش کنید، من شما را با غذا و آب برکت خواهم داد و تمامی مرض های شما را بر خواهم داشت.

 در این آیات اومده که پرستش شایسته و سنجیده / با خودش  برکت و پاداش به همراه داره و برکت فقط محصول مرغوب ، و منابع آب گوارا نیست،  بلکه برکت تندرستی و سلامتی هم می تونه باشه .

 

سعید:

 

و دراول پطرس باب 3 ایه 9 چنین اومده : بدی را با بدی و لعنت را با لعنت تلافی نکنید بلکه به جای لعنت ،  برکت بطلبید.زیرا خداوند شما را طلبیده تا برکت نصیبتان گردد.

 

و البته می دونیم برکت این معنا رو هم داره : از کسی به نیکی یاد کردن. برکتی که من و شمای مسیحی ، برای دشنام دهنده ی خودمون می طلبیم ، و باید برای نجات او و رشد روحانی اش باشه. برکت ما باید برای او به نیکی / و مهر و محبت باشه. و طالب سعادت او باشیم.

 

سحر:

 

در سموئیل  باب 7 آیه ی 29 داود نبی دعا کرد تا خداوند نسل او رو برکت بده.  این دعای داوود باعث شد تا برکت الهی در خانه ی داوود ظهور کنه. برکتی که سرشار از محبت خداوند بود.

 

سعید:

و در پیدایش باب 39 آیه ی 5 اینچنین اومده : از زمانی که پوتیفار ( فوتیفار )  یوسف را بر امور خانه و تمام اموال خویش برگماشت خداوند خانه ی آن مصری را به سبب یوسف برکت داد .برکت خداوند بر همه ی اموال پوتیفار، چه در خانه و چه در مزرعه بود.  

 

 سحر:

 

همچنین در کتاب حزقیال باب 44 آیه ی 30 میبینیم که میگه : بهترین همه ی نوبرهای همه چیز ، و هر نوع هدیه از همه ی هدایای شما ، از آن کاهنان خواهد بود. بهترین خمیر مایه ی خود را نیز به کاهنان بدهید تا برکت بر خانه ی خویش فرود آورید.

 

سعید:

 

دوستان در جای دیگه ای از کتاب مقدس 

 

  نحمیا در ۵:۱۹ هنگامی که دوازده سال به عنوان والی سرزمین یهودا بود یعنی در زمان اردشیرشاه…….اینطور دعا کرد و از خداوند برکت گرفت  

ای خداوند من را به یاد آور و بسبب آنچه برای این قوم کرده ام مرا برکت ده. در اینجا نحمیا دعا می کند تا حضور خداوند در زندگی اش را بیشتر تجربه کند تا از این تجربه ی روحانی برکت روحانی بگیرد

 

.

سحر:

 

و هنگامی که یعقوب با خدا مجاهده میکرد در باب 32 آیات 26 تا 31  اینطور نوشته شده

آنگاه مرد گفت بگذار بروم زیرا سپیده بر دمیده است. اما یعقوب پاسخ داد : تا مرا برکت ندهی نمی گذارم بروی . مرد از او پرسید نام تو چیست؟ پاسخ داد یعقوب.آنگاه آن مرد گفت از این به بعد نامت اسرائیل خواهد بود چون با خدا و انسان مجاهده کردی و پیروز شدی.آنگاه یعقوب گفت: تمنا اینکه نامت را به من بگویی. ولی آن مرد پاسخ داد چرا نام مرا می پرسی؟و در آنجا او را برکت داد.

…                   

 ،  

سعید:

 

 و البته مناجات ها و دعاهای اشعیا نبی با خداوند نیز بسیار شنیدنیه اونجا که خداوند رو اینگونه جلال میده ودر اشعیا۲۶:۱۲ میگه 

خداوندا/ میدانم تو برای ما صلح و سلامتی به ارمغان خواهی آورد/ زیرا/  هر موفقیتی که کسب کرده ایم/ در واقع/ تو به ما عنایت فرموده ای 

 

در ایوب باب 42 آیات 10 تا 12  در مورد برکت خداوند بر ایوب هم اینطور اومده : چون ایوب برای دوستانش دعا کرد ،  خداوند سعادتمندی را به وی بازگردانید و خداوند دو چندان آنچه ایوب بیشتر داشت بدو بخشید. و تمام برادران و خواهران و همه ی آشنایان قدیمش نزد او آمده ، در خانه اش با او نان خوردند.ایشان به سبب تمامی مصیبتی که خداوند بر وی نازل کرده بود با او همدردی کرده و تسلی اش دادند، و هر یک سکه ای نقره و یک حلقه ی طلا به او بخشیدند. و خداوند ایام آخر عمر ایوب را بیش از آغازش برکت داد.

 

سحر:

 

و در کتاب پیدایش باب 12 آیات 1 تا 3 هم اینطور میخونیم : خداوند به ابرام گفته بود از سرزمین خود و از نزد خویشاوندان خود و از خانه ی پدرت بیرون بیا و به سرزمینی که به تو نشان خواهم داد برو.از تو قومی بزرگ پدید خواهم آورد و تو را برکت خواهم داد.نام تو را بزرگ خواهم ساخت و تو برکت خواهی بود، برکت خواهم داد به کسانی که تو را برکت می دهند. و لعنت خواهم کرد کسی را که تو را لعنت کند. و همه ی طوایف زمین به واسطه ی تو برکت خواهند یافت.

 

سعید:

دوستان میبینید که خداوند چطور اشتیاق داره که با قوم خودش ارتباط داشته باشه ?! چونکه خداوند پر از محبته و توجه او به رهایی بشر از گناهه … در رومیان باب 4 آیات 7 و8 میگه : خوشا به حال آنان که خطایای شان آمرزیده شد و گناهانشان پوشانیده گردید. خوشا به حال آن که خداوند گناه وی را به حسابش نگذارد.

در واقع این دو آیه برکتی  برای همه ی کسانیه که گناهانشون بخشیده شد.

در لوقا باب 24 آیات 50 و 51 میگه: سپس ایشان را بیرون از شهر تا نزدیکی بیت عنیا برد و دستهای خود را بلند کرده و برکتشان داد ، و در همان حال که برکتشان می داد از آنان جدا گشته ، به آسمان برده شد.

 

سحر:

 

/ خب دوستان رسیدیم به پایان این بخش از برنامه  آرزوی من برای همه ی شما همونطور که در مزامیر میگه اینه که : خداوند آرزوی دلت را برآورد و تو را در همه ی کارهایت موفق سازد  

آمین که در پناه امن خداوند شاد و سرافراز باشید

 

 

سعید:

 

من هم با خوندن یک دعا از کتاب امثال از خدمتتون خداحافظی میکنم 

 

در امثال باب 16 آیه 20 اینطور میگه 

 

آنانی که کلام خدا را اطاعت کنند سعادتمند خواهند شد و کسانی که بر تو توکل نمایند برکت خواهند یافت

با آرزوی بهترین ها برای شما در خداوند .

 

لحظه های زندگیتون سرشار از آرامش.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]